Etterspørselen etter strategisk planlagte gruppereiser har aldri vært større, og LIWLIG Reise utvider teamet for å møte behovet. Med to nye ansatte og en trainee på laget teller avdelingen nå syv spesialister som skaper skreddersydde reiser for bedrifter, kunder og partnere.
– Vi er godt rustet for å håndtere de mest komplekse forespørslene og kundene, med den gjengen vi er nå. Vi har ulik erfaring og kompetanse, og det kommer kunden til gode, sier Eirin Solberg, leder for LIWLIG Reise.
Firmatur med fler enn de ansatte
Det å reise sammen handler ikke bare om å komme seg bort fra kontoret. Det handler om å styrke relasjoner – både internt i selskapet (økt trivsel, motivasjon, tilhørighet) og med kunder.
Vi ser en økende trend der bedrifter ikke bare tar med ansatte, men også inkluderer kunder og ledsagere for å skape dypere forståelse for yrkeslivene til en partner og tettere bånd gjennom relasjonsbygging.
Sara Åkesson Ypma, en av LIWLIG Reises nyeste tilskudd, trekker frem kombinasjonen av event og reise som en av de store styrkene ved LIWLIG, der opplevelsen er målet.
– LIWLIG er et ledende eventbyrå, men skiller seg ut ved å ha en egen reiseavdeling. Vi har også en veldig kundesentret tilnærming, noe jeg syns er veldig gøy.
Erfaring og kompetanse som gir verdi
Vivian Wedde, som også er ny i teamet, bringer med seg verdifull bransjeerfaring:
– Jeg har lang erfaring fra både privatmarkedet og bedriftsmarkedet innenfor event og reise, og har også jobbet innen hotellbransjen. Det har gitt meg en dyp forståelse for verdien av høy service – en viktig faktor når man skal skape reiser som både inspirerer og engasjerer, sier hun.
Etter seks måneder som trainee har også Sarah Celine Mostue fått en unik innsikt i hva som kreves for å levere skreddersydde gruppereiser:
– Jeg har blitt veldig god på å forstå kunden og deres behov. Det er mye kunden aldri får se, men det er jo akkurat slik det skal være. Det er derfor vi finnes – for å sørge for at alt bare fungerer, sier hun.
Markedet krever mer – vi er klare
Forventningene til firmaturer er skyhøye! Når bedrifter først investerer i en reise, må den være gjennomtenkt, velorganisert og gi faktisk verdi. Mange selskaper har ikke kapasitet til å arrangere dette på egen hånd – og da er det en fordel å samarbeide med et byrå som har erfaring med komplekse reiser og event, er nytenkende og et godt og solid nettverk verden over.
– Vi ser at eventer nå skjer nesten utelukkende på ukedager, mens reiser fortsatt er noe folk er villige til å bruke en helg på. Men for at det skal fungere godt, må programmet være balansert og gi rom for både opplevelser og egentid, sier Solberg.
Nysjerrig på gruppereiser? Eirin Solberg, Head of Travel. LIWLIG Norway +47 410 40 833